wtorek, 17 stycznia 2012

Yamaha Virago 750

 
Zalety

+ Mocny, elastyczny i oszczędny silnik

+ Poprawne prowadzenie

+ Wysoki komfort jazdy

+ Niskie położenie kanapy

+ Wał napędowy

Wady

- Słabe hamulce (Special/SE)

- Zbyt miękkie tylne zawieszenie (Special/SE)

- Oporna dźwignia zmiany biegów

- Niewygodne miejsce pasażera (Virago)

Dane techniczne - Yamaha XV 750 Special/SE

Silnik


Typczterosuwowy, chłodzony powietrzem
UkładV2, 75o
RozrządOHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa749 ccm
Średnica x skok tłoka83 x 69,2 mm
Stopień sprężania8,7:1
Moc maksymalna37 kW (50 KM) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy58 Nm przy 3500 obr/min
Zasilanie2 gaźniki Hitachi, 40 mm
Smarowaniez mokrą miską olejową
Rozruchelektryczny
Alternator: 280 W
Zapłonbezstykowy, tranzystorowy


Przeniesienie napędu

Silnik-skrzynia biegówkoła zębate
Sprzęgłowielotarczowe, mokre
Skrzynia biegówpięciostopniowa
Przełożenia1: 2,353; 2: 1,667; 3: 1,286; 4: 1,032; 5: 0,909
Napęd tylnego koławał napędowy




Podwozie

Ramaotwarta, stalowa (monocoque)
Zawieszenie przednieteleskopowe, 36 mm, skok 150 mm
Zawieszenie tylnewahacz wleczony, centralny element resorująco-tłumiący, skok 100 mm
Hamulec przednitarczowy, 300 mm, zacisk pływający, jednotłoczkowy
Hamulec tylnybębnowy, 180 mm
Opony przód/ tył3.50 H 19 / 130/90 H 16


Wymiary i masy

Długość2280 mm
Szerokość840 mm
Wysokość1210 mm
Wysokość siedzenia745 mm
Rozstaw osi1520 mm
Minimalny prześwit145 mm
Kąt pochylenia główki ramy61,7o
Masa bez płynów212 kg
Masa pojazdu gotowego do jazdy226 kg
Dopuszczalna masa całkowita429 kg
Zbiornik paliwa12 l


Osiągi

Prędkość maksymalna164 km/h
Średnie zużycie paliwa6,8 l/100 km
Przyśpieszenia0-100 km/h 5,6 s


Dane obsługowe i eksploatacyjne

Przegląd technicznyco 5000 km
Wymiana olejuco 5000 km
Olej silnikowySAE 20 W 40 (3,6 l)
Olej teleskopowySAE 10 W 30, 278 ccm w każdej goleni widelca
Luz zaworowy przy zimnym silnikuzawory ssące 0,10 mm, zawory wydechowe 0,15 mm
Świece zapłonoweNGK BP 7 ES
Akumulator12V 16Ah
Odstęp elektrod świec zapłonowych0,7-0,8 mm
Ciśnienie w ogumieniuz przodu 2,0 bar, z tyłu 2,25 bar (z pasażerem 2,5 bar)

2 komentarze: