1.DANE OGÓLNE
Marka****WSK
Typ****M21W2
Długość****2050 mm
Szerokość****625 mm
Wysokość****1000 mm
Odległość siodła od nawierzchni****790 mm
Rozstaw osi kół****1320 mm
Ciężar w stanie suchym****112 kg
Dopuszczalne obciążenie użyteczne****160 kg
Prędkosc maksymalna****105 km/godz
Średnie zużucie paliwa przy V=80 km/godz****3,81/100 km
Najmniejsza średnica zawarcia****3800 mm
Prześwit w granicach rozstawu osi****150 mm
2.SILNIK
Producent****Zakłady Metalowe im. T. Dąbala w Nowej Dębie k. Tarnobrzega
Rodzaj****jednocylindrowy,dwusuwowy,gaznikowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Typ****W2B
Moc efektywna****14 KM przy 5800-6200 obr/min
Stopień sprężania****9:1
Średnica cylindra****61 mm
Pojemność skokowa****174 cm3
Jednostkowe zużycie paliwa****320 G/KMh
Układ smarowania****mieszanka paliwowa
Paliwo****mieszanka etyliny LO94 i oleju Mixol S w stosunku objęt. 1:30
3.UKŁAD ZASILANIA
Zasilanie paliwem****opadowe
Pojemność zbiornika paliwa****13 l (w tym 3 l rezerwa)
Filtr paliwa****w kranie paliwasiatkowy
Filtr powietrza****wbudowany w tłumnik szmerów ssania
Gażnik****GM26-U3
Dane gażnika****średnica gardzieli 26 mm,przepływ przez dysze głównom 180 cm3/min,położenie zapinki iglicy 3rowek od góry,poziom paliwa 2+0,8 mm ponad osią komory pływakowej
4.UKŁAD ZAPŁONOWY
Zapłon****bateryjny,proacujący z prądnicą akumulatora 6 V,10 Ah
Ustawienie zapłonu****3,9-4,1 mm przed GPZ
Maksymalne rozwarcie styków przerywacza****0,2-0,3 mm
Świeca****M14#1,25 o wartości cieplnej 240-260 wg Boscha lub F 100 ,,Iskra"
Prawidłowy odstęp elektrod świecy****0,4-0,6 mm
Rozrusznik****mechaniczny,nożny
5.NAPĘD
Przeniesienie napędu silnik-sprzęgło****łancuch tulejkowy 3/8"-6-9,26 o 48 ogniwach pracujący w oleju
Przełożenie silnik sprzęgło****35:15
Sprzęgło****4-tarczowe, z wkładkami korkowymi,mokre,pracujące w oleju
Skrzynia biegów****4-stopniowa,z kołami stale zazębionymi
Przełożenie skrzyni biegów**** I bieg-2,93
II bieg-1,79
III bieg-1,35
IV bieg-1,00
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na tylne koło****łańcuchem rolkowym 12,7-7,75 o 120 ogniwach
Przełożenie pomiędzy skrzynią biegów a tylnym kołem****41:15=2,73
6.PODWOZIE
Rama****pojedyńcza,zamknięta,spawana z rur stalowych i elementów tłoczonych z podstawką centralną.Mocowanie silnika w ramie sztywne trójpunktowe
Koła****szprychowe,pełnopiastowe,piasty odlewane,osie kół przetykowe
Wymiary obręczy****1,85-18"
Wymiary ogumienia****3,00-18"
Ćiśnienie powietrza w ogumieniu****w kole przednim 1,3atn,w kole tylnymprzy jezdzie bez pasażera 1,5atn,z pasażerem 1,9 atn
Zawieszenie koła przedniego****na teleskopach ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym o skoku max 150mm z poduszkami gumowymi pracującymi na odbicie i dobicie
Zawieszenie koła tylnego****na tłoczonym z blachy wachaczu wleczonym i amortyzatorach ze sprężyną śrubową i tłumieniem olejowym o skoku max 90mm
Hamulce****ębnowe o symetrycznym układzie szczenek o średnicy bębna chamulcowego 135mm i powierzchni okładzin 70 cm2 sterowanie chamulca przedniego ręczne tylnego nożne
Osłony łańcucha****pełne tłoczone z blachy
Zbiornik paliwa****mocowany elastycznie w 3 punktach ramy z zaworem paliwa zaopatrzonym w odstojnik
Błotniki****głębokie walcowane z gumowymi fartuchami ochronnymi
Podnużki kierowcy****nastawne z nasadami gumowymi
Podnużki pasażera****odchylane, z nasadami gumowymi mocowane do konsoli
Siodło****Kanapowe,dla 2 osób,zdejmowane zabezpieczone zamkiem
Puszka narzędziowa****podwieszona w ramie umieszczona pod siodłem
Kierownica****z rury stalowej mocowana do półki górnej zabezpieczona zamkiem w pęłce dolnej przed skrętem
Podstawka centralna****gięta z rury stalowej z odciąrzaniem do staiania motocykla
Osłony boczne****plastikowe lyb tłoczone z blachy mocowane do ramy za pomoca kołków nastawnych
Tłumnik wydechu****częsciowo rozbieralny wykonany z elemętów zwijanych tłoczonych i rórowych mocowany w 2 punktach
7.WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
Napięcie znamionowe****12V
Wyposażenie lampy przedniej****Stacyjka 5 położeniowa z wyjmowanym kluczykiem,
Prądnica prądu zmiennego****12V 50 W;typ 32-06
Cewka zapłonowa****typ 4211.8.0002 zamocowana pod zbiornikiem
Prostownik****selenowy, typ SPSs-1B/1-25-3
Sygnał dźwiękowy**** elektryczny 12V
Przełącznik świateł****P-107M umieszczony na lewej części kierownicy
Włącznik światła STOP****włanczający świetło po naciśnięciu pedała chamulca
Zamieszczone niżej dane techniczne stanowią ogólną charakterystykę motocykla M21W2 i jego odmian. Szczegółowe dane poszczególnych zespołów i mechanizmów zostały zamieszczone na powyrzszej stronie.
Pojemność silnika | 173,8 ccm |
Moc silnika ( mierzona na wale silnika ) | 10,3± 0,5 kW ( 14± 0,7 KM ) |
Prędkość obrotowa przy mocy maksymalnej |
6000 obr/min |
Prędkość maksymalna |
105 km/h |
Kontrolne zużycie paliwa |
3,8 l/100 km |
Dopuszczalne obciążenie użyteczne |
160 kg |
Długość motocykla |
2020± 30 mm |
Szerokość motocykla |
700± 10 mm - M21W2 i Kobuz 840± 10 mm - Dudek i Perkoz |
Wysokość motocykla | 1070± 15 mm - M21W2 i Kobuz 1100± 15 mm - Perkoz 1300± 15 mm - Dudek |
Rozstaw osi | 1310± 30 mm - M21W2 i Dudek 1320± 30 mm - Kobuz 1330± 30 mm - Perkoz |
Najmniejsza średnica zawracania | 4000± 300 mm |
Masa motocykla | 112 kg - M21W2 i Kobuz 115 kg - Dudek 123 kg - Perkoz |
Kontrolne zużycie paliwa 3,8 l/100 km dla motocykli z silnikiem o pojemności 175 ccm oznacza ilość zużytego paliwa na 100 km drogi przebytej z prędkością 80 km/h. Pomiar należy wykonać na odcinku płaskiej, poziomej drogi o długości minimum 5 km w warunkach atmosferycznych takich samych jak dla pomiaru prędkości maksymalnej. Ekonomiczna prędkość, to taka prędkość, przy której zużycie paliwa jest najniższe. Dla motocykli z silnikiem 060 ( klasy 175 ) wynosi ona 50... 60 km/h. Zużycie paliwa na 100 km, przy prędkości ekonomicznej wynosi 2,5 l.
Trwałość motocykla M21W2 i jego odmian w średnich warunkach eksploatacji wynosi 30000 km przebiegu. Oznacza to, że zużycie podstawowych zespołów motocykla jest mniejsze od dopuszczalnych i nie zachodzi konieczność wymiany lub regeneracji podstawowych zespołów i części, jak rama, zawieszenie, koła; a silnik nie wymaga demontażu i wymiany głównych zespołów, jak wał korbowy, tłok,cylinder, skrzynia biegów. W ocenie trwałości nie uwzględnia się losowych awarii wynikających z wad montażowych lub błędów powstałych w trakcie realizacji procesu technologicznego. W niekorzystnych warunkach eksploatacji trwałość może być znacznie mniejsza. Jako niekorzystne warunki należy rozumieć:
Eksploatację motocykla w niskich temperaturach ( poniżej 5° C ) na krótkich odcinkach ( 2 ... 5 km ),
Częste uruchamianie zimnego silnika i wyłączanie przed doprowadzeniem do temperatury normalnej pracy,
Jazda z małymi prędkościami z małym przełożeniem ( wyjątek stanowi zjazd z góry ),
Jazda z dużymi prędkościami w trudnym teranie,
Jazda z pełnym obciążeniem podwozia w trudnym terenie.
1 - elementy zgodne z ramą M06 B3, 2 - uchwyt podnóżków, 3 - uchwyt silnika, 4 - rura pedału hamulca, 5 - uchwyt prostownika, 6 - uchwyt cewki zapłonowej, 7 - uchwyt amortyzatorów.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz