czwartek, 5 stycznia 2012

WSK 175 KOBUZ







1.DANE OGÓLNE

Marka****WSK


Typ****M21W2

Długość****2050 mm
Szerokość****625 mm
Wysokość****1000 mm
Odległość siodła od nawierzchni****790 mm
Rozstaw osi kół****1320 mm
Ciężar w stanie suchym****112 kg
Dopuszczalne obciążenie użyteczne****160 kg
Prędkosc maksymalna****105 km/godz
Średnie zużucie paliwa przy V=80 km/godz****3,81/100 km
Najmniejsza średnica zawarcia****3800 mm
Prześwit w granicach rozstawu osi****150 mm

2.SILNIK

Producent****Zakłady Metalowe im. T. Dąbala w Nowej Dębie k. Tarnobrzega

Rodzaj****jednocylindrowy,dwusuwowy,gaznikowy z przepłukiwaniem zwrotnym

Typ****W2B
Moc efektywna****14 KM przy 5800-6200 obr/min
Stopień sprężania****9:1
Średnica cylindra****61 mm
Pojemność skokowa****174 cm3
Jednostkowe zużycie paliwa****320 G/KMh
Układ smarowania****mieszanka paliwowa
Paliwo****mieszanka etyliny LO94 i oleju Mixol S w stosunku objęt. 1:30

3.UKŁAD ZASILANIA

Zasilanie paliwem****opadowe

Pojemność zbiornika paliwa****13 l (w tym 3 l rezerwa)
Filtr paliwa****w kranie paliwasiatkowy
Filtr powietrza****wbudowany w tłumnik szmerów ssania
Gażnik****GM26-U3
Dane gażnika****średnica gardzieli 26 mm,przepływ przez dysze głównom 180 cm3/min,położenie zapinki iglicy 3rowek od góry,poziom paliwa 2+0,8 mm ponad osią komory pływakowej

4.UKŁAD ZAPŁONOWY

Zapłon****bateryjny,proacujący z prądnicą akumulatora 6 V,10 Ah

Ustawienie zapłonu****3,9-4,1 mm przed GPZ

Maksymalne rozwarcie styków przerywacza****0,2-0,3 mm
Świeca****M14#1,25 o wartości cieplnej 240-260 wg Boscha lub F 100 ,,Iskra"
Prawidłowy odstęp elektrod świecy****0,4-0,6 mm
Rozrusznik****mechaniczny,nożny

5.NAPĘD

Przeniesienie napędu silnik-sprzęgło****łancuch tulejkowy 3/8"-6-9,26 o 48 ogniwach pracujący w oleju

Przełożenie silnik sprzęgło****35:15

Sprzęgło****4-tarczowe, z wkładkami korkowymi,mokre,pracujące w oleju

Skrzynia biegów****4-stopniowa,z kołami stale zazębionymi
Przełożenie skrzyni biegów****         I bieg-2,93
                                                      II bieg-1,79
                                                      III bieg-1,35
                                                      IV bieg-1,00
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na tylne koło****łańcuchem rolkowym 12,7-7,75 o 120 ogniwach
Przełożenie pomiędzy skrzynią biegów a tylnym kołem****41:15=2,73

6.PODWOZIE

Rama****pojedyńcza,zamknięta,spawana z rur stalowych i elementów tłoczonych z podstawką centralną.Mocowanie silnika w ramie sztywne trójpunktowe
Koła****szprychowe,pełnopiastowe,piasty odlewane,osie kół przetykowe
Wymiary obręczy****1,85-18"
Wymiary ogumienia****3,00-18"
Ćiśnienie powietrza w ogumieniu****w kole przednim 1,3atn,w kole tylnymprzy jezdzie bez pasażera 1,5atn,z pasażerem 1,9 atn
Zawieszenie koła przedniego****na teleskopach ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym o skoku max 150mm z poduszkami gumowymi pracującymi na odbicie i dobicie
Zawieszenie koła tylnego****na tłoczonym z blachy wachaczu wleczonym i amortyzatorach ze sprężyną śrubową i tłumieniem olejowym o skoku max 90mm
Hamulce****ębnowe o symetrycznym układzie szczenek o średnicy bębna chamulcowego 135mm i powierzchni okładzin 70 cm2 sterowanie chamulca przedniego ręczne tylnego nożne
Osłony łańcucha****pełne tłoczone z blachy
Zbiornik paliwa****mocowany elastycznie w 3 punktach ramy z zaworem paliwa zaopatrzonym w odstojnik
Błotniki****głębokie walcowane z gumowymi fartuchami ochronnymi
Podnużki kierowcy****nastawne z nasadami gumowymi
Podnużki pasażera****odchylane, z nasadami gumowymi mocowane do konsoli
Siodło****Kanapowe,dla 2 osób,zdejmowane zabezpieczone zamkiem
Puszka narzędziowa****podwieszona w ramie umieszczona pod siodłem
Kierownica****z rury stalowej mocowana do półki górnej zabezpieczona zamkiem w pęłce dolnej przed skrętem
Podstawka centralna****gięta z rury stalowej z odciąrzaniem do staiania motocykla
Osłony boczne****plastikowe lyb tłoczone z blachy mocowane do ramy za pomoca kołków nastawnych
Tłumnik wydechu****częsciowo rozbieralny wykonany z elemętów zwijanych tłoczonych i rórowych mocowany w 2 punktach

7.WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Napięcie znamionowe****12V

Wyposażenie lampy przedniej****Stacyjka 5 położeniowa z wyjmowanym kluczykiem,
Prądnica prądu zmiennego****12V 50 W;typ 32-06
Cewka zapłonowa****typ 4211.8.0002 zamocowana pod zbiornikiem
Prostownik****selenowy, typ SPSs-1B/1-25-3
Sygnał dźwiękowy**** elektryczny 12V
Przełącznik świateł****P-107M umieszczony na lewej części kierownicy
Włącznik światła STOP****włanczający świetło po naciśnięciu pedała chamulca

  Zamieszczone niżej dane techniczne stanowią ogólną charakterystykę motocykla M21W2 i jego odmian. Szczegółowe dane poszczególnych zespołów i mechanizmów zostały zamieszczone na powyrzszej stronie.
Pojemność silnika 173,8 ccm
Moc silnika ( mierzona na wale silnika ) 10,3± 0,5 kW ( 14± 0,7 KM )
Prędkość obrotowa przy mocy maksymalnej
6000 obr/min
Prędkość maksymalna
105 km/h
Kontrolne zużycie paliwa
3,8 l/100 km
Dopuszczalne obciążenie użyteczne
160 kg
Długość motocykla
2020± 30 mm
Szerokość motocykla
700± 10 mm - M21W2 i Kobuz
840± 10 mm - Dudek i Perkoz
Wysokość motocykla 1070± 15 mm - M21W2 i Kobuz
1100± 15 mm - Perkoz
1300± 15 mm - Dudek
Rozstaw osi 1310± 30 mm - M21W2 i Dudek
1320± 30 mm - Kobuz
1330± 30 mm - Perkoz
Najmniejsza średnica zawracania 4000± 300 mm
Masa motocykla 112 kg - M21W2 i Kobuz
115 kg - Dudek
123 kg - Perkoz
Podana powyżej prędkość maksymalna 105 km/h oznacza prędkość, którą motocykl może osiągnąć na stosunkowo krótkim odcinku 1 ... 2 km płaskiej, poziomej drogi o dobrej asfaltowej lub betonowej nawierzchni, w sprzyjających warunkach atmosferycznych przy obciążeniu kierowcą o masie 75 kg i wzroście 175 cm, w pozycji siedzącej, wyprostowanej. Eksploatacja motocykla z prędkością maksymalną na długiej trasie, przy wysokiej temperaturze może spowodować zatarcie tłoka w cylindrze.
Kontrolne zużycie paliwa 3,8 l/100 km dla motocykli z silnikiem o pojemności 175 ccm oznacza ilość zużytego paliwa na 100 km drogi przebytej z prędkością 80 km/h. Pomiar należy wykonać na odcinku płaskiej, poziomej drogi o długości minimum 5 km w warunkach atmosferycznych takich samych jak dla pomiaru prędkości maksymalnej. Ekonomiczna prędkość, to taka prędkość, przy której zużycie paliwa jest najniższe. Dla motocykli z silnikiem 060 ( klasy 175 ) wynosi ona 50... 60 km/h. Zużycie paliwa na 100 km, przy prędkości ekonomicznej wynosi 2,5 l.
Trwałość motocykla M21W2 i jego odmian w średnich warunkach eksploatacji wynosi 30000 km przebiegu. Oznacza to, że zużycie podstawowych zespołów motocykla jest mniejsze od dopuszczalnych i nie zachodzi konieczność wymiany lub regeneracji podstawowych zespołów i części, jak rama, zawieszenie, koła; a silnik nie wymaga demontażu i wymiany głównych zespołów, jak wał korbowy, tłok,cylinder, skrzynia biegów. W ocenie trwałości nie uwzględnia się losowych awarii wynikających z wad montażowych lub błędów powstałych w trakcie realizacji procesu technologicznego. W niekorzystnych warunkach eksploatacji trwałość może być znacznie mniejsza. Jako niekorzystne warunki należy rozumieć:
Eksploatację motocykla w niskich temperaturach ( poniżej 5° C ) na krótkich odcinkach ( 2 ... 5 km ),
Częste uruchamianie zimnego silnika i wyłączanie przed doprowadzeniem do temperatury normalnej pracy,
Jazda z małymi prędkościami z małym przełożeniem ( wyjątek stanowi zjazd z góry ),
Jazda z dużymi prędkościami w trudnym teranie,
Jazda z pełnym obciążeniem podwozia w trudnym terenie.
1 - elementy zgodne z ramą M06 B3, 2 - uchwyt podnóżków, 3 - uchwyt silnika, 4 - rura pedału hamulca, 5 - uchwyt prostownika, 6 - uchwyt cewki zapłonowej, 7 - uchwyt amortyzatorów.





Rodzaj silnika


Benzynowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym


Liczba i układ cylindrów


Jednocylindrowy, stojący, odchylony do przodu 15 stopni


Średnica tłoka


61 mm


Skok tłoka


59,5 mm


Stopień sprężania


9


Ciśnienie sprężania


735 kPa ( 7,5 kG/cm2 )


Największy moment obrotowy


16,67 N× m ( 1,7 kGm )


Prędkość obrotowa wału korbowego przy momencie maksymalnym


5800 obr/min


Rodzaj rozrządu


symetryczny, krawędziami tłoka


Kąt otwarcia okna kanału ssącego


158° obrotu wału korbowego


Kąt otwarcia okna kanału dolotowego


120° obrotu wału korbowego


Kąt otwarcia okna kanału wylotowego


166° obrotu wału korbowego


Paliwo


Benzyna LO 94


Smarowanie silnika


Mieszanka z dodatkiem oleju do benzyny w stosunku 1 : 30


Rodzaj zapłonu


Bateryjny


Wyprzedzenie zapłonu przed ZZ (optymalne)


3,5± 0,2 mm suwu tłoka


Przerwa między stykami przerywacza


0,2 ... 0,3 mm


Świeca zapłonowa


M14x125 o wartości cieplnej 240 ... 250 według Boscha lub F 100 według KLG


Prawidłowy odstęp elektrod świecy zapłonowej


0,4 ... 0,6 mm


Gaźnik


GM26U3


Średnica gardzieli


26 mm

Dysz główna


100 ( 180 ccm przepływu wody w cięgu 1 minuty )


Średnica rozpylacza


2,70 mm


Iglica przepustnicy: długość stożka / śr.stożka


25 / 1,9 mm


Położenie normalne iglicy


Zapinka na trzecim rowku od góry


Poziom paliwa w komorze pływakowej


2± 0,8 mm ponad osią komory pływakowej


Filtr powietrza


Siatkowy, zwilżony olejem z benzyną (1 : 1)


Zespoły przeniesienia napędu


Zblokowane z silnikiem


Przeniesienie napędu z wału silnika na sprzęgło


Łańcuchem tulejkowym 9,525x5x9,525 o 48 ogniwach ( 5x3/8", 48 ogniw )


Sprzęgło


Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi


Skrzynka biegów


Czterostopniowa, trzywałkowa z kołami stale zazębionymi


Przełożenie wał silnika - sprzęgło


35 : 15 = 2,33


Przełożenie na poszczególnych biegach


I bieg - 2,93 ; II bieg - 1,79 ; III bieg - 1,35 ; IV bieg - 1,0


Przełożenie na poszczególnych biegach w silnikach od nr 123280


I bieg - 3,24 ; II bieg - 2,18 ; III bieg - 1,49 ; IV bieg - 1,0


Smarowanie zespołów przeniesienia napędu


Olejem Lux 10, rozbryzgowo


Ilość oleju smarowania zespołów przeniesienia napędu


0,7 l


Wyprowadzenie napędu


Kołem zębatym łańcuchowym o podziałce 12,7 mm ( 1/2" ) z = 15

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz