Kiedy R1 pojawiła się w 1998 roku, wywołała spore zamieszanie w świecie dwóch kółek.
Nigdy dotąd żaden z seryjnych motocykli nie był tak nastawiony na sport, oferując zarazem wysoki komfort jazdy. Kombinacja mocy 150 KM z super niską masą 177 kg stanowi prawdziwie demoniczną mieszankę. Siedząc na R1 ma się wrażenie „siedzenia na beczce prochu”. Drapieżna stylizacja, świetne osiągi od razu postawiły R1 na pierwszym miejscu w klasie 1000ccm.
| Marka i model | Yamaha YZF-R1 (6. generacja) |
|---|---|
| Lata produkcji | od 2009 |
| Rozstaw osi | 1415 mm |
| Wysokość siedzenia | 835 mm |
| Masa pojazdu (w stanie got. do jazdy) | 206 kg |
| Opony | P: 120/70 ZR17 - T: 190/55 ZR17 |
| Pojemność skokowa | 998 cm³ |
| Typ silnika | R4-16v DOHC |
| Skrzynia biegów | 6-biegowa sekwencyjna |
| Stopień sprężania | 12,7:1 |
| Moc | 133,9 kW (182 KM) @ 12.500 obr/min (bez doładowania dynamicznego) |
| Max. moment obrotowy | 115,5 Nm (11,8 kg-m) @ 10.000 obr/min (bez doładowania dynamicznego) |
| Osiągi | |
| 0-100 km/h | ??? |
| Prędkość maksymalna | 299+ |
| Zbiornik paliwa | 18,0 l |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz