sobota, 31 grudnia 2011

motocykl Tracker 250



Jakim nowym motocyklem dobrze jest rozpocząć naukę jazdy ? 
 Zipp Tracker 250 cm. to nowy motocykl zaprojektowany i zbudowany w Chinach w 2009 r. Tym, co wyróżnia ten jednoślad to nowoczesne wzornictwo, przyzwoita jakość wykonania oraz dostępność portfelowa dla kupującego. Zipp jest szalenie uniwersalnym pojazdem i bardzo dobrze radzi sobie w zróżnicowanych sytuacjach. Zwrotność i poręczność w mieście idą w parze z osiągami silnika na prostych.
Testy motocykli Zipp Tracker 250 w Almerii 2010
Testy motocykli Zipp Tracker 250 w Almerii 2010
Pomimo, że Tracker przewidziany jest do normalnej, a nie wyczynowej eksploatacji to zabawa nim daje dużo uciechy w podróży, w mieście i na szutrze. Posiada widelec USD z przodu oraz solidny wahacz podparty pojedynczym amortyzatorem z tyłu, przy czym konstrukcyjnie nie przeznaczonym na wyczyny enduro. Przy dynamicznej jeździe i podczas pokonywania zakrętów, zbyt słabe tłumienia i skok mają swój udział w powstawaniu zjawiska lekkiego wężykowania. Wraz ze wzrostem prędkości ruchu na wprost do okolic V maksymalnej – 135 km/h zjawisko to nie ustępuje i odczuwamy jakby gumowatość całej konstrukcji. Oczywiście można z tymi odczuciami jeździć szybko i poprawnie, ale trzeba się troszkę do nich przyzwyczaić. Mam także wrażenie, że pojazd jak roślina deszczu pragnie zamontowania “prawdziwych” opon motocyklowych, tym bardziej, że felgi prezentują się znakomicie, a oryginalne gumy słabiutko znoszą deszcz.
Testy motocykli Zipp Tracker 250 w Almerii 2010
Motocykl posiada zamontowane przewody w stalowym oplocie, dwutłoczkowy zacisk przód, tył oraz tarczę, która pozwalają w pełni kontrolować Trackera podczas spowalniania. Pozycja jeźdźca uwarunkowana odległościami pomiędzy siedzeniem, podnóżkami, a kierownicą jest wygodna najbardziej zbliżona do typowej enduro.
Motocykl kosztuje u dealera zaledwie 7499 zł. W zamian za tą niewielką przecież sumę, posiadamy nowy sprawny motocykl z gwarancją. Nie bez znaczenia pozostają niskie koszty eksploatacji, uniwersalność oraz poprawna dynamika. W mojej ocenie pojazd najlepiej sprawdzi się w rękach młodzieży przesiadającej się ze skuterów na poważniejsze jednoślady lub jako pierwszy motocykl do nauki techniki jazdy.
Importer obiecał iż w 2011 r. do motocykla będzie dostępny specjalny kit enduro umożliwiający zamianę kół na terenowe, specjalnych amortyzatorów, zębatek oraz gaźnika.
Zipp Tracker 250 , motocyklowa "szafa"
Zipp Tracker 250 , motocyklowa "szafa"



Dane techniczne:
Silnik – Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność – 250 cm3
Sprężanie – 9,7:1
Moc maks. – 16,5 KM przy 7500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy – 17 Nm przy 6000 obr/min
Zasilanie – gaźnik TAIKI typ- MV30P
Zapłon – CDI
Akumulator – 12V / 5Ah
Rozruch – elektryczny/nożny
Sprzęgło- wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów – 5 biegowa
Przełożenie: 2,61 przednia zębatka 14 tylna 44 zębów
Napęd tylnego koła – łańcuch
Rama – grzbietowa stalowa
Zawieszanie przód – widelec teleskopowy upside-down skok – 160 mm
Zawieszenie tył – wahacz stalowy, jeden element resorująco-tłumiący, regulacja napięcia wstępnego skok 80 mm
Hamulce – hydrauliczny tarczowy dwutłoczkowy, średnica tarczy 235,2 mm / hydrauliczny tarczowy dwutłoczkowy, średnica tarczy 231,4
Opony p/t – 110/70 R17 / 130/70 R17
Pojemność zbiornika paliwa – 10 l.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz